​Anderledes uger

På S|E|S har vi 3 anderledes uger, der går på tværs af fag og udfordrer eleverne på helt andre parametre, end de er vandt til i den almindelige undervisning.

Sex, søvn og sundhedsuge:
I denne uge lærer eleverne om alt fra sex, søvn, sund kost og over til restitution. Der oplæg fra læger og jordmødre om sex, oplæg og undersøgelser om søvn, en masse træning, muskler mm. Eleverne kommer på forskellige workshop der bl.a. indeholder; yoga, fysiske tests som springtest, coopertest og fysiske adgangskrav til f.eks. politiet og militæret.

Iværksætteri:
I denne uge er der fokus på eleveres indre iværksætter. Eleverne skal lære om præsentationsteknikker og bliver introduceret til flere matematiske begreber som; MOMS, omsætningsbidrag og dækningsbidrag. Derudover skal eleverne opfinde deres eget produkt/idé og præsentere den foran løverne sidst på ugen, i bedste Løvens Hule-stil.

Kortfilmsuge:
I kortfilmugen lærer eleverne om filmteknik, manuskriptskrivning, kameravinkler og lydeffekter.

Vi får besøg af en skuespiller, der vejleder eleverne ift. den kortfilm, de i grupper selv skal producere. Ugen indeholder en bliveweekend, hvor der er fokus på at filme og klippe, udarbejde filmplakater og på gruppernes takketaler. Ugen sluttes nemlig af med et awardshow, hvor forældre er inviteret til en fortryllende aften med uddeling af diverse priser som; bedste film, bedste filmteknik, bedste mandlig/kvinde hovedrolle og meget mere.

Nyheder fra vores skole

​Du kan altid følge med i hvad vi foretager os, se billeder, videoer og meget mere, du kan finde os på de fleste sociale platforme.

Find os her

instagram facebook youtube

​Nyheder fra efterskolen:

Følg vores sociale medier for at få et bedre indblik i hverdagen på S|E|S

Følg med på Facebook

Klar til at ansøge om optagelse?

Ansøg om en plads på Sportsefterskolen Sjælsølund online. Det er nemt og hurtigt at udfylde vores onli​ne ansøgningsskema.​

Find mere information ​

Mangler du noget du specifikt? Søg gerne her, ellers er du altid velkommen til at kontakte os.​

Sportsefterskolen Sjælsølund