​Steen W. Träger

Fagligt:

Han har flere års undervisningserfaring fra idrætsefterskoleverdenen, han har undervist i dansk, fodbold, samfundsfag og historie i 9. og 10. klasse. Han har deraf stor erfaring i at føre afgangsklasser til afsluttende prøver.

Han er uddannet folkeskolelærer fra Frederiksberg Seminarium (2009) med linjefagene; dansk, idræt, samfundsfag og historie. Steen har stor erfaring i at uddannelsesvejlede afgangselever efter bl.a. at have arbejdet med OSO i mange år og fra at have været uddannelsesvejleder for hans kontaktelever i flere år.

Ved siden af efterskolejobbet har han siden 2009 været ansat som scout, i agentfirmaet People In Sport.​

Sportsligt:

Han har spillet professionelt fodbold i ca. 10 år. Karrieren startede i Kalundborg med udtagelse til div. udvalgte ungdomshold. Herefter gik turen til AB i 2000/01, med ca. 150 kampe i bl.a. Superligaen, 1. division, UEFA cuppen, TOTO cuppen, DBUs pokalfinale til følge.

Efter 6-7 år i AB hvor han sluttede som anfører gik turen videre til Herfølge Boldklub hvor han ligeledes blev valgt til anfører efter 3 uger i klubben. Truppen talte, på daværende tidspunkt, flere senere superligaprofiler, eksempelvis Kenneth Emil Petersen (AaB), Nicklas Pedersen (FCN, Groningen, Gent m.m.) og Simon Makienok (Brøndby IF, Palermo og Charlton). ​

Efter et halvt år i klubben blev Auri Skarbalius ny cheftræner og kort tid efter blev Steen spillende assistenttræner. De to sæsoner med Auri og Steen ved roret gav hhv. en 4. plads og en 1. plads i VIASAT divisionen og dermed oprykning til Superligaen.

Som nogle af de største oplevelser står deltagelsen i de europæiske kampe, første superligakamp (3-1 hjemme mod OB), det første mål i Superligaen, første kamp på det nye Brøndby Stadion med 30.000 tilskuere, og mødet, på en vinterkold og knoldet bane 7 på ABs anlæg, mod en ung fyr ved navn Zlatan Ibrahimovic.

Privat:

Han bor nord for København, i Virum, sammen med sin kone Anne og to børn, Karla og Viggo. Hans største fritidsinteresser er fodbold, golf, landevejscykling og at læse bøger.

Nyheder fra vores skole

​Du kan altid følge med i hvad vi foretager os, se billeder, videoer og meget mere, du kan finde os på de fleste sociale platforme.

Find os her

instagram facebook youtube

​Nyheder fra efterskolen:

Følg vores sociale medier for at få et bedre indblik i hverdagen på S|E|S

Følg med på Facebook

Klar til at ansøge om optagelse?

Ansøg om en plads på Sportsefterskolen Sjælsølund online. Det er nemt og hurtigt at udfylde vores onli​ne ansøgningsskema.​

Find mere information ​

Mangler du noget du specifikt? Søg gerne her, ellers er du altid velkommen til at kontakte os.​

Sportsefterskolen Sjælsølund